
Co to jest Peer Support?
Peer Support to program wsparcia rówieśniczego, który pomaga budować przyjazny i bezpieczny klimat w naszej szkole. Uczniowie – tzw. schoolworkerzy – po przeszkoleniu będą wspierać rówieśników w trudnościach emocjonalnych i społecznych pod opieką koordynatorów.
Cele programu
- Wzmacnianie relacji i poczucia bezpieczeństwa w społeczności szkolnej.
- Rozwijanie empatii, odpowiedzialności i współpracy.
- Zapobieganie wykluczeniu i wspieranie dobrostanu psychicznego uczniów.
- Tworzenie systemowego wsparcia emocjonalnego w szkole.
Nabór 2025
Zgłoszenia do programu od 20 października – przyjmuje mgr Agnieszka Mestek-Giedrys w gabinecie nr 31.
📄 Pobierz formularz zgłoszeniowy (PDF)
Przynieś wypełniony do gab. 31 lub wypełnij na miejscu u koordynatora.
Kto może zostać schoolworkerem?
- Uczniowie i uczennice klas 2–3 liceum, którzy wykazują empatię, dojrzałość społeczną i chęć pomagania innym.
- Osoby odpowiedzialne, zaangażowane, potrafiące współpracować i budować dobre relacje.
- Kandydaci gotowi wziąć udział w szkoleniach przygotowujących do roli schoolworkera.
- Mile widziane doświadczenie w wolontariacie, samorządzie lub działaniach społecznych.
Nie zaleca się udziału uczniom obecnie w kryzysie emocjonalnym lub z bardzo dużą absencją szkolną.
Materiały i zasoby
Bezpieczeństwo
Program prowadzony jest pod stałą opieką koordynatorów szkolnych. Każdy uczestnik działa zgodnie z zasadami poufności i dobrostanu emocjonalnego. Schoolworkerzy nie zastępują pomocy psychologicznej – oferują wsparcie rówieśnicze w codziennych sytuacjach szkolnych.
Koordynatorzy
- mgr Ilona Karnicka – psycholog szkolny
📧 ilokar@lo1rumia.webd.pl - mgr Agnieszka Mestek-Giedrys – pedagog specjalny
📧 angmes@lo1rumia.webd.pl
Aktualności
- 📅 20 października – rozpoczęcie naboru na schoolworkerów (gabinet nr 31)
Projekt realizowany we współpracy z Instytutem Edukacji Pozytywnej.
Wszystkie materiały otwierają się w nowej karcie (format PDF).


Partner projektu Peer Support
Wszystkie materiały otwierają się w nowej karcie (format PDF).